تنبيه لدخول الموقع مره اخرى عن طريق جوجل اكتب ( الحنين محمد حسن )

بصرخ وبتالم




بصرخ وبتألم...لكن مين سمعنى
مجروح وبتظلم..والكل ودعنى

انا الشعب الفلسطينى...انا اللى جناحه انكسر
فين ارضى وفين طينى...فين صلاح فين عمر
انا الشعب اللى بتوجع..بنادى امتى راح نرجع
بنادى وانا بدمع...وصوت الحق مكمم

انا الشعب اللى ضاع ارضه.. انا اللى فى ارضى انا مجروح
انا اللى انداس على عرضه.. انا اللى بنزف وكلى جروح
بنادى ياأمتى بنهار..بدوق المر ليل ونهار
بنادى ياأمة المليار...لحد امتى هنسلم

هناك 13 تعليقًا:

  1. جميلة اوى حتى الوطنية ليك فيها وبتكتب يها حلو اوى وانا فرحانة اوى انك رجعت المدونة

    ردحذف
  2. محمد انت انسان جميل اوى ربنا يخليك انت فعلن فنان ومهما اقول مش حديك حقق بجد صعب الانسان يعرف حد زيك انت

    ردحذف
  3. بصراحة قمت بدورك تمام زي الكتاب ما بيقول ودلوقتي اليهود هيقوموا يهربوا من قدام كلماتك النارية..
    بصراحة قمت بدورك و زيادة زي الفنان فلان ابن علان لما انضرب الفسلطينين قام بواجبه و راح الستوديو و فضل يغني و يغني و يغني و يغني و ...........

    و لأنها ديموقراطيقة و حرية على شوية مهلبية ممكن كلامي ده ميتنشرش و بكدة هاكون المدونة راعية للرأي و الرأي الآخر ههههههههههههههه.

    ردحذف
  4. و متنساش تزود الصراخ و الألم حبتين عشان اليهود بيحبوه حار و يا ريت تزود شوية متبلات و مقبلات على صراخك من دموع و شوية حركات عشان البضاعة تعجبهم أكتر ...

    ردحذف
  5. غزة لا تنتظر مظاهرة في اليمن ، ولا مسيرة في الكويت ، ولا حفلة في مصر ، ولا رسائل احتجاج من الجزيرة ، ولا مؤتمراً صحفيا في أنقرة .. غزة تريد أجناد الشام الكماة ، ومدد اليمن العنيد ، وجند مصر الأماجد ، وجيش الترك الوحشي ، وبرابرة المغرب الأشداء ..

    ردحذف
  6. متى كانت الحريّة تُنال دون قتال !!
    متى كانت الكرامة تباع في سوق التخاذل والإستذلال !!
    متى كانت العزة توهب في غير ساحات النزال !!

    غزّة لا تحتاج لكل هذه التغطية الإعلامية ولا البهرجة الكلامية ولا المؤتمرات الأممية ولا حتى الشعبية ، غزة تحتاج إلى سواعد رجال ، وقلوب قدّت من صخور الجبال ، وإيمان يغشاه الجلال ، وجيوش جرارة كأنها وابل المُزْن الثّقال ..

    غزة تحتاج إلى جهادٍ :

    قاعدته : إعلاء كلمة الله ،
    وهدفه : نُصرة دين الله ،
    وشعاره : لا قوة إلا بالله ،
    وعُدّته : التوكّل على الله ،
    وعتاده : إرهاب أعداء الله ،
    وأفراده : أولياء لله لا يخشون سواه ،

    غزة تحتاج إلي قنابل ورصاص وحديد ونار وصواريخ ودبابات وألغام وراجمات على أكتاف ضراغم من طراز ثامر السويلم "خطاب" ، وأبو الوليد الغامدي ، وأبو مصعب الزرقاوي ، ويحيى عيّاش ..
    غزة تحتاج إلى علماء مجاهدون من أمثال : المولوي يونس خالص ، والمولوي جلال الدين حقاني ، والشيخ أحمد ياسين ، والشيخ عز الدين القسام ، والشيخ عبد الله عزام ..
    غزة تحتاج إلى قيادة فذّة من طراز أسامة بن لادن ، والملا محمد عمر ، وأبو عمر البغدادي ، وشامل باساييف ..
    غزة تنتظر الطائفة المنصورة التي تقاتل في بيت المقدس وأكناف بيت المقدس .. تقاتل ، لا تهادن أو تُسالم أو تقيم مهرجانات وترفع شعارات وتطبع إعلانات وتستجدي المنظمات والحكومات ..
    غزة لا تقبل بمهادنة يهود ، بل هي عطشى تريد شرب دماء أبناء القردة والخنازير ، وجوعى تشتهي التهام أشلاء هؤلاء الجبناء ..
    غزة الأبيّة تهتف في المسلمين : أنها لا تريد من يدافع عنها ، وإنما تريد من ينطلق منها لتحرير فلسطين وطرد يهود الملاعين ..
    غزة لا تريد "سفن حرية" يركبها نساء شقراوات مع رجال مسلمين ونصارى مع يهود ولا دينيين ، بل تريد اسطولاً بحريا وجيشاً بريّاً برايات سود خراسانية شامية مصرية مغربية يمنية تركية كردية إسلامية تكون في شرقي نهر الأردن واليهود في غربيّ ذلك النهر ، والشرر يتطاير من عيون المسلمين ..

    ردحذف
  7. الشعب الجزائري الذي استشاط غضباً وكاد أن يخرج عن طوره عندما حدثت مشادّة بينه وبين صحف رياضية مصرية على خلفية مباراة لكرة القدم !! أين هو الآن من أسر يهود لبعض الجزائريين !! أم أن الهزيمة الكروية أشد وطأة على جباههم من اللطمة اليهودية !! عشرة نواب جزائريين يأسرهم اليهود !! أهؤلاء هم ابناء محمد حسن باشا والحاج بكير ، أهذه هي الجزائر قاعدة بابا خير الدين "باربروس" رحمه الله !!
    آه لو كانت هذه السفن التي خاضع عباب البحر المتوسط : بقيادة خير الدين وأخيه عُرُوج أبناء يعقوب "أصحاب اللحى الشقراء" الذين لا زال يذكرهم أطفال اسبانيا بينما نسيهم شباب الإسلام .. أهؤلاء هم أهل الجزائر الذين قضوا على حملة "شارلكان" ملك أوروبا في نازلة تأريخية تحاكي اليرموك وحطين وعين جالوت !!

    ردحذف
  8. لو عايز تاني أبعتلك .. لكن للأسف كتر الكلام مش هيفيد

    الله يهديني و يهديك و يردني أنا و أنت للحق رداً جميلاً

    ردحذف
  9. جميلة اوي منك يا محمد ما شاءالله وشكرا ليك لانك رجعت المدونة وكمان جددتها حلوة اوي والله ربنا يخليك لينا ويوفقك

    ردحذف
  10. لو هو كان غلط انه بيدافع باللى يقدر عليه انت بقى عملت ايه بس انت كده عملت اللى عليك بطريقته بس احسنلك انك بدل ما تعترض على طريقه غيرك واسلوبه انت فرجعنا ها تعمل ايه محمد عمل اللى عليه لو يقدر يعمل حاجه تانيه كان عملها انما انت تقدر تعمل ايه صدقنى فكر وهاتلاقى الكلام ده صريح اكتر من كلامك فكر وحاول تفتكر ان الحقيقه مش بس فى الندامه نما حاول تقول انا لازم اقرر انا فين طريقى انا ها احاول انى مش اندم وبس بس ها احاول انى اقدم شئ يكون استفاده للى حوليا حتى لو كلام زى كلام محمد انما اعمل وبس مش تعارض غيرك على انه جرب وحاول وعمل اللى عليه

    ردحذف
  11. السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.

    كلام محمد على قلب اليهود و قلب حكامنا زي العسل .. كله كلام .. ممكن ينفث عن هموم الناس و يقولوا أهو واحد بيعبر عن آلامنا و همومنا .. و ده عز الطلب لليهود و للحكام الأكثر يهودية من اليهود.

    لا الفن و لا الشعر هيرجع الأقصى و كل آراضي المسلمين و لا هيثأر لدم أي مسلم اللي هو اغلى عند ربنا من الكعبة و كل المقدسات على الأ{ض .. و لكن قوافل العلماء و الشهداء حملة العلم و السلاح .. ده أكتر شيء يرعب اليهود.

    لو عملت إنك تكون مهندس أو طبيب شاطر هدفه نصرة دينه و بتعمل لتكون كلمة الله هي العليا يبقئ إنت جندي في الميدان .. طبعاً مش قصدي المهندس ز لا الطبيب اللي بيدور على وظيفة في مكتب مكيف و عايش حياته بالطول و العرض و مش ملتفت لحد غير أسرته و معايشه لكن قصدي الشخص المنتج المبتكر اللي ممكن يخاطر بحياته عشان أرضه عشان عرضه عشان دينه.

    و قس على ده كل واحد في كل مجال يقدر يقدم لدينه ايه و يقف حارس قوي على الثغر اللي واقف عليه لا يؤتى الدين من قبله و لا ينقص و هو حي.

    الدين اللي هننصر فيه ربنا و ينصرنا مش مجرد صلاة و صوم و تمتمة دراويش و لا هو دين الإخوان بتوع حي على الإنتخابات, و لكنه دين لا إله إلا الله اللي واجب علينا نعيشها .. نتفسها مع كل نفس و نحميها بالغالي و الرخيص.

    و عمرنا مهنكون الشخص ده لو فضلنا ماشيين ورا إسلام علي جمعة و الطنطاوي و غيرهم من أشر خلق الله على الأرض اللي بيلبسوا على الناس دينهم و بيخدروهم باسم الدين و قال الله و قال الرسول.

    لكن إسلام عمر ابن الخطاب و ابن الوليد و قبلهم نبينا محمد صلى الله عليه و سلم هو اللي فيه نجاتنا و اللي فيه نصرنا الأكيد إن شاء الله.

    اللي بيلومني إني رديت على محمد بكلام .. ده أقصى شيء ممكن يقدمه عابر سبيل على صفحة مدونة.

    أما العمل .. فإلى الله مردنا هو اللي هيحاسبنا على كلانا و أعمالنا ..

    الله يهديني و يهدي الجميع .. و السلام ختام.

    ردحذف
  12. جزك الله خيرا على كلماتك

    مدونه جميله

    سعدنى مرورك الكريم كثيرا

    ردحذف
  13. ابيات جميلة وحلوة فيها عاطفة وحس وطني
    الحس اللي بدا يخف ويقل بين ابناء الوطن العربي
    احنا بجد بحاجة انه يعود احساسنا بالوطنية والقومية العربية واننا امة وحدة واي ظلم بيوقع على بلد عربي هوظلم علينا كلنا
    كلام جميل ومعبر
    اتمنى انه صوتك يوصل لكل مواطن عربي من المحيط للخليج
    مع تحياتي وتمنياتي بالتوفيق في مسعاك

    ردحذف